środa, 15 lutego 2012

Celebrowanie z pozoru nieszkodliwe

Świętujemy co chwilę.
Coraz to nowe uroczystości, coraz to nowe święta.
Światowy marketing napędza koniunkturę.
Halloween, Walentynki, za chwilę czwartek Tłustym nazywany...

Z pozoru przyjemne kolorowe chwile, nic nieznaczące.
Ale czy zwracamy uwagę na ich pochodzenie? Przesłanie?
Czy aby takie lekkie i przyjemne ich poważanie, nie staje się niebezpieczne?

Wcześniej nawet nie interesowało mnie ich pochodzenie.
Po prostu były i czyniły okazję do czczenia.
Pozornego czczenie nie wiadomo czego.
Jednak to pozorne nie wiadomo co, okazuje się być niczym innym jak bałwochwalstwem.

Być może ktoś powie: przesada!
Pośmiechiwałem się również, z tak gorączkowo podchodzących do tematu.

Ale odkąd zbawienie mej duszy jest mi bardzo ważne, dmucham na zimne.

Bo tak mówi Pan, Stwórca niebios
- On jest Bogiem - który stworzył ziemię i uczynił ją,
utwierdził ją, a nie stworzył, aby była pustkowiem,
lecz na mieszkanie ją stworzył:
Ja jestem Pan, a nie ma innego.


Nie mówiłem w ukryciu ani w jakimś ciemnym zakątku ziemi,
nie powiedziałem do potomstwa Jakuba: Szukajcie mnie daremnie!
Ja jestem Pan, który mówię prawdę, zwiastuję, co słuszne.


Zbierzcie się i przyjdźcie, przystąpcie razem, wy, ocaleni z narodów!
Nierozumni są ci, którzy noszą swojego bałwana z drewna
i modlą się do boga, który nie może wybawić.


Zapowiedzcie i przedstawcie sprawę, niech także wspólnie się naradzą!
Kto od dawien dawna to przepowiedział, kto od dawien dawna zwiastował?
Czy nie Ja, Pan, poza którym nie ma Boga?
Oprócz mnie nie ma żadnego boga sprawiedliwego i wybawiciela.


Do mnie się zwróćcie, wszystkie krańce ziemi, abyście były zbawione,
bo Ja jestem Bogiem i nie ma innego.


Przysiągłem na siebie, z moich ust wyszła prawda, słowo niezmienne,
że przede mną będzie się zginać wszelkie kolano, będzie przysięgał wszelki język,


mówiąc: Jedynie w Panu jest zbawienie i moc,
do niego przyjdą ze wstydem wszyscy, którzy się na niego gniewali. 

 
Lecz wszelkie potomstwo Izraela uzyska w Panu zbawienie i chlubić się nim będzie.


Nadejdzie dzień, że każdy z nas w końcu odda chwałę Bogu,
obyśmy rychło w czas się ogarnęli i jeszcze na ziemi Jezusa swym Panem uznali.
Na Sądzie Ostatecznym będzie już za późno :(

Jakom żyw mówi Pan,
Ugnie się przede mną wszelkie kolano
I wszelki język wyznawać będzie Boga.

Brak komentarzy: