czwartek, 17 listopada 2011

Twardego karku...


„Rzekł Pan do Mojżesza:
Powiedz do synów izraelskich: Jesteście ludem twardego karku;
Jeślibym tylko przez jedną chwilę szedł pośród ciebie, zgładziłbym Cię;
Zdejmij więc teraz z siebie swoje ozdoby, a zobaczę, co z tobą zrobić.”
II Mój. 33, 5-6


Studiując dziś z dziećmi powyższy fragment, skonfrontowałem go ze swoją postawą.
Podobnie jak izraelici podczas wędrówki do Ziemi Obiecanej, tak i ja byłem tym twardego karku.
Bóg pokazuje mi jak wiele jeszcze przede mną, jak wiele przyzwyczajeń/ozdób które muszę z siebie zdjąć.
Ale powoli kruszy ten mój twardy kark…

„I pochylił się Mojżesz śpiesznie aż do ziemi, złożył pokłon

I rzekł: Jeżeli znalazłem łaskę w oczach twoich, Panie,
Racz pójść Panie w pośrodku nas, gdyż jest to lud twardego karku;
Odpuść winy nasze i weź nas w dziedziczne posiadanie.

Na to on rzekł: Oto Ja zawrę przymierze.

Wobec całego ludu czynić będę cuda, jakie się nie działy po całej ziemi i u żadnych narodów.
Cały lud, wśród którego przebywasz, ujrzy dzieło Pana, gdyż straszne będzie to co Ja z tobą uczynię.”
II Mój. 34, 8-10


„Wystrzegaj się, byś nie zawierał przymierza z mieszkańcami tej ziemi, do której idziesz, by się nie stali dla Ciebie pułapką.”
II Mój. 34, 12


Bóg zawarł ze mną takie przymierze. I wiem, że ON nigdy z tego przymierza się nie wycofa.
Pod warunkiem, że ja nie będę zawierał przymierza z tym światem.
W zawartym układzie jest wielkie Boże błogosławieństwo.
Widzę codziennie, z każdym kolejnym krokiem, jak moja rola zaczyna być z ugoru w żyzną przemieniana.
Zgodnie z jego obietnicą, to błogosławieństwo przeze mnie spływa również na moich najbliższych.

Dziś wróciłem z wywiadówki od mojej córci. Być szczęśliwym to cudowne uczucie.
BÓG nam BŁOGOSŁAWI!!

Jakże nasz Ojciec, z nas musi być dumny, gdy i my osiągamy kolejne sukcesy w wędrówce za nim.


Panie, łam i krusz mój twardy kark. Niech stanie się on sprężysty, podatny na Twe wskazówki. Bym już bezustannie podążał wg Twego drogowskazu.
Chcę zrzucić z siebie wszystkie niepotrzebne ozdoby, by nic a nic nie przysłaniało mi Twego obrazu!




Brak komentarzy: